2015(e)ko urriaren 25(a), igandea

Ahozko gaitasuna (Dolz)

Hizkuntza bat ikasteko ahozko gaitasuna lantzea ezinbestekoa da, beste gaitasunen gainetik. Horrek ez du esan nahi idazteko gaitasuna eta irakurtzeko gaitasuna ez direla landu behar edo garrantziarik ez daukatela; bi gaitasun hauek lantzean ahozko gaitasuna hobetzen baita, jarraian ikusten den bezala:



Joaquim Dolz Mestre (Morella, 1957)


1- Ahozko ahalmena gizartean ibiltzen jakiteko.

2- Ahozko gaitasuna idazteko eta irakurtzeko gaitasunen aurretik.

3- Euskeraz mintzatu maila egoki bat lortzeko.

4- Ahozko jolasak, autograbaketen entzumenak eta mintzamen tailerrak.

5- Hizkuntza normalizatuetan ez bezala, normalizazio mailara iritsi ez direnetan hizkuntza informalaren lanketa garrantzitsua da.

6- Nahiz eta estrategia ezberdinak izan, adituek garrantzia ematen diote mintzamenari.

7- Irakasleen etengabeko prestakuntza eta hauen arteko koordinazioa, arrakastaren giltza.

8- Mintzamenaren eta idazmenaren arteko elkarrekintza beharrezko.

9- Euskararen erabilera guztiak garatu, hizkuntza indartzeko.




Gogoeta:


Gaur egungo gizartean, nahiz eta idazteko eta irakurtzeko gaitasunak garrantzi handikoak izan, inportanteena ahozko gaitasuna menperatzea da. Edozein hizkuntzatan maila egoki bat lortzeko hizkuntza horretaz mintzatu behar da, hau da, ahozko gaitasuna landu behar da. Mintzamena ikasgelan lantzeko, hainbat jarduera ezberdinak egin daitezke, hala nola, ahozko jolasak, autograbaketen entzumenak eta mintzamen tailerrak.
Aipatutako guztia garrantzia handikoa izan arren, ikasleen arrakasta bermatzeko irakasleen papera ezinbestekoa da; hauen etengabeko prestakuntza eta haien arteko koordinazioa oso lagungarria izango baita.

iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina