2015(e)ko urriaren 21(a), asteazkena

Testuen planifikazioa

Testuak sortzeko zenbait fase desberdintzen dira: Planifikatzea, testualizazioa eta errebisioa.
  • Planifikatzea: fase hau testua egiten hasten den haurretik egiten da. Aurre-ideiak, ideia nagusiak eta testua izango duen estruktura planifikatzen da. Fase honetan oso garrantzitsua da aktibitate kognitiboa, hau da, ideiak buruan izan eta horiek nola garatu eta antolatu erabaki.
  • Testualizazioa: fase honetan aurreko fasean planifikatutakoa testura eramateko prozesua da, eta honetan bi puntu garrantzitsu azpimarratzen ditugu: koherentzia eta kohesioa.

Ø  Koherentzia: Puntu hau informazioa orden egokian sailkatzean datza.
Ø  Kohesioa: Puntu hau testuaren zati desberdinak modu egokian lotzean datza zenbait baliabide erabiliz, hala nola, konektoreak…
Puntu hauek egoki erabiltzen jakinda zenbait testu motak egiteko erraztasun gehiago lortzen du ikasleak, adibidez, argudio testuak, iritzi testuak, deskripzioak,…Bakoitzak zailtasun desberdinak ditu, horregatik hauek egiten jakitean ikasleak gero eta prestatuago egongo da aurrerago izango dituen edukietarako. 

  •  Errebisioa: testualizazioa amaitzean oso garrantzitsua da fase hau egitea. Ikasleek testua sortu ondoren, hau errepasatzea lagundu ahal die ohartu gabe egin duten akatsak ikusteko. Testuak errebisatu eta hobetzea beharrezkoa da, eta horrela hobeto hitza erabiltzen da, zeren zuzendu bakarrik zuzen daiteke araututa dagoena. Errebisioa egin ondoren, irakasleak ikasleei testua hobetzen laguntzea garrantzitsua da, horretarako irakasleak aldeko komentarioak egiten ditu, testua berari irakurri ikaslea akatsez ohartzeko eta estrategia egokiak erabiltzera bultzatzeko.
       Hona hemen, Idazmen Prozesuaren gaia laburtzen duen aurkezpena:






iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina